Banner

B2B Leadgeneratie – De verkooptrechter

B2B Leadgeneratie – De verkooptrechter

Bij b2b-leadgeneratie werken marketing- en verkoopteams samen om prospects om te zetten in betalende klanten. Ze doen dit via een reeks zorgvuldig georkestreerde stappen, de zogenaamde verkooptrechter.

Om leads te genereren kunnen marketeers interne gegevens gebruiken, lijsten genereren via een externe provider of leads kopen uit een database. Zodra ze een lijst met hoogwaardige contacten hebben, beginnen vertegenwoordigers contact met hen op te nemen via e-mail, sociale media of andere uitgaande strategieën. Ze houden bij hoe waarschijnlijk het is dat elke prospect converteert en kwalificeren ze als marketinggekwalificeerde leads (MQL's) of verkoopgekwalificeerde leads (SQL's).

Naarmate het koperstraject vordert, consumeren ze meer inhoud (zoals blogs, whitepapers, casestudy's en datasheets) om meer te weten te komen over oplossingen die de problemen oplossen die ze proberen op te lossen. Dit soort diepgaande bronnen worden beschouwd als verkoopbevorderend materiaal en zijn een geweldige manier om geloofwaardigheid op te bouwen bij potentiële kopers.

B2B-kopers worden beïnvloed door sociaal bewijs, en er is geen betere bron dan een recensie van een tevreden klant . Daarom is het essentieel om getuigenissen op te nemen in uw marketingmateriaal, en in het bijzonder op de website. Dit kan zo simpel zijn als het opnemen van een offerte van een klant op uw startpagina, of zo complex als het maken van video's met echte klanten.

Investeren in een b2b-tool voor het genereren van leads is een van de beste manieren om verkopers tijd te besparen en zich te concentreren op het sluiten van leads. Met tools als Qualaroo en ProProfs Survey Maker kunt u eenvoudig leads vastleggen, verzamelen, onderhouden en volgen totdat ze klaar zijn om klant te worden.

Klik hier voor meer waardevolle informatie: DCM Agency